Arthur Conan Doyle
Sir Arthur Conan Doyle was a remarkable British author and physician, best known for creating the legendary detective Sherlock Holmes. Born on May 22, 1859, in Edinburgh, Scotland, Doyle's passion for storytelling blossomed alongside his medical studies. After earning his degree, he began writing fiction while working as a doctor, eventually crafting tales that would captivate readers worldwide. His keen observation skills, honed through his medical practice, infused his writing with authenticity and intrigue, making his characters come alive on the page.
Doyle's works extend beyond the detective genre, encompassing historical novels, science fiction, and even plays. His storytelling prowess has left an indelible mark on literature, inspiring countless adaptations and interpretations of his characters. As you explore this audiobook app, you'll find a treasure trove of Doyle's creations, from the iconic "A Study in Scarlet" to the thrilling adventures of Holmes and Watson. Dive into his world and discover the brilliance that has enchanted readers for generations.
The Casebook of Sherlock Holmes Part 1
Read by Ruth Golding
Sir Arthur Conan Doyle
And so, reader, farewell to Sherlock Holmes! These are positively the last stories. There is some disagreement as to their quality, and some…
Un scandale en Bohème
Read by René Depasse
Sir Arthur Conan Doyle
« Holmes est bien la machine animée et observatrice la plus parfaite qu’on puisse rencontrer, mais je ne vois pas mon personnag…
Les Hêtres pourpres
Read by René Depasse
Sir Arthur Conan Doyle
« Si je réclame pleine justice pour mon art, dit Sherlock Holmes, c’est parce que c’est chose impersonnelle, en dehors de moi-m…
L’Interprète grec
Read by René Depasse
Sir Arthur Conan Doyle
Où les fans de Sherlock Holmes apprennent que sa grand’mère était Française ! :« Mes ancêtres compta…
Four Noncanonical Sherlock Holmes Short Stories
Read by LibriVox Volunteers
Sir Arthur Conan Doyle
Although the Sherlock Holmes canon traditionally consists of four novels and 56 short stories written by Arthur Conan Doyle, there are many …
The Stark Munro Letters
Sir Arthur Conan Doyle
"The letters of my friend Mr. Stark Munro appear to me to form so connected a whole, and to give so plain an account of some of the tro…
Lot No. 249
Read by Availle
Sir Arthur Conan Doyle
Abercrombie Smith, Edward Bellingham and William Monkhouse Lee are three students at Oxford University, sharing adjacent lodgings. When peop…
Notre-Dame de la mort
Read by Corinne
Sir Arthur Conan Doyle
« Cette histoire-là, je ne l’ai pas souvent racontée. Bien petit est le nombre de ceux qui l’ont entendue de ma propre b…
L’Homme estropié
Read by René Depasse
Sir Arthur Conan Doyle
« La vie de famille du colonel Barclay semble avoir été calme et heureuse. Le major Murphy, de qui je tiens presque tous…
Le Commis d’agent de change
Read by René Depasse
Sir Arthur Conan Doyle
« La nature humaine est un bizarre mélange, Watson. Vous voyez qu’un scélérat et un assassin peut inspirer &agrav…
Les Cinq Pépins d’orange
Read by René Depasse
Sir Arthur Conan Doyle
« Le jeune homme sortit de son gilet une enveloppe froissée, la retourna sur la table et en fit tomber cinq pépins d’ora…
The Case-Book of Sherlock Holmes (version 2)
Sir Arthur Conan Doyle
The Case-Book of Sherlock Holmes is the final set of twelve (out of a total of fifty-six) Sherlock Holmes short stories by British writer Ar…
Silver Blaze
Read by René Depasse
Sir Arthur Conan Doyle
« Il n’y avait à ce moment qu’un seul problème qui pût amener Sherlock Holmes à concentrer ainsi toutes ses…
L’Illustre Client
Read by René Depasse
Sir Arthur Conan Doyle
« Sir James Damery présente ses hommages à Monsieur Sherlock Holmes et l’informe qu’il se rendra chez lui dans l’apr&egr…
L’Aventure de Shoscombe Old Place
Read by René Depasse
Sir Arthur Conan Doyle
Où il est question de microscope, d’épagneul, de derby, de crypte, de cercueils ouverts…« Les capacités du cheval…
L’Association des hommes roux
Read by René Depasse
Sir Arthur Conan Doyle
« Bien souvent une notion sommaire des événements suffit à me guider, surtout en me remémorant toutes les …
L’Aventure de Wisteria Lodge
Read by René Depasse
Sir Arthur Conan Doyle
« Mon cher Watson, vous me voyez jour après jour languir d’ennui… Vous le savez, mon activité cérébrale es…
L'Homme à la Lèvre retroussée
Arthur Conan Doyle and Sir Arthur Conan Doyle
Livre audio gratuit lu par Stanley pour Audiocite.net. De nombreux autres enregistrements sont disponibles sur www.audiocite.net Vous pouvez…
The Lost Special Sir Arthur Conan Doyle
Sir Arthur Conan Doyle
Sir Arthur Conan Doyle's story of the mysterious disappearance of a train en route from Liverpool. Read by David Schofield.
Le Visage jaune
Read by René Depasse
Sir Arthur Conan Doyle
« Je ne sais pas ce que ce visage avait de particulier, monsieur Holmes, mais il me passa un frisson dans le dos. J’étais trop …