Arthur Conan Doyle

Sir Arthur Conan Doyle was a remarkable British author and physician, best known for creating the legendary detective Sherlock Holmes. Born on May 22, 1859, in Edinburgh, Scotland, Doyle's passion for storytelling blossomed alongside his medical studies. After earning his degree, he began writing fiction while working as a doctor, eventually crafting tales that would captivate readers worldwide. His keen observation skills, honed through his medical practice, infused his writing with authenticity and intrigue, making his characters come alive on the page.

Doyle's works extend beyond the detective genre, encompassing historical novels, science fiction, and even plays. His storytelling prowess has left an indelible mark on literature, inspiring countless adaptations and interpretations of his characters. As you explore this audiobook app, you'll find a treasure trove of Doyle's creations, from the iconic "A Study in Scarlet" to the thrilling adventures of Holmes and Watson. Dive into his world and discover the brilliance that has enchanted readers for generations.

Le Mystère de la vallée de Boscombe

Read by René Depasse

Sir Arthur Conan Doyle

«  Holmes, dis-je, vous avez pris cet homme dans les mailles d’un filet d’où il ne pourra pas s’échapper et vous av…

L’Aventure de la villa des trois pignons

Read by René Depasse

Sir Arthur Conan Doyle

« Cher Monsieur Holmes, Je suis victime d’une succession d’événements étranges qui ont un lien avec la demeure qu…

L’Aventure de la pensionnaire voilée

Read by René Depasse

Sir Arthur Conan Doyle

« En réalité, Monsieur Holmes, vous n’auriez guère dit d’un visage humain, voilà ce que je puis en dire. N…

Le Pince-nez d’or

Read by René Depasse

Sir Arthur Conan Doyle

« Il faut chercher une femme bien vêtue, au nez très gros, aux yeux très rapprochés l’un de l’autre, cligno…

Le Rituel des Musgraves

Read by René Depasse

Sir Arthur Conan Doyle

« Sherlock Holmes plongea son bras jusqu’au fond du coffre et en tira une petite boîte en bois, fermée par un couvercle &…

L’Aventure de la crinière de lion

Read by René Depasse

Sir Arthur Conan Doyle

« C’est un fait des plus singuliers qu’un problème, plus abstrus et insolite que tous ceux qu’il m’ait été donn&…

The Adventures of Sherlock Holmes (Version 6 dramatic reading)

Read by LibriVox Volunteers

Sir Arthur Conan Doyle

A collection of short Sherlock Holmes stories by Sir Arthur Conan Doyle. Dedicated to Beth Thomas. Summary by kathrinee.Cast List:CastSherlo…

La Femme du physiologiste

Read by René Depasse

Sir Arthur Conan Doyle

Le physiologiste et sa sœur : « — Vous n’avez pas de foi, dit-elle.. — J’ai foi en ces grandes forces évolutionnistes qui c…

Le Malade pensionnaire

Read by René Depasse

Sir Arthur Conan Doyle

Le consultant : « Ma grande marotte a toujours été les maladies nerveuses. J’aurais voulu en faire une spéci…

A Study in Scarlet (Version 7 Dramatic Reading)

Sir Arthur Conan Doyle

Arthur Conan Doyle’s novel A Study in Scarlet marked the first appearance of fictional private detective Sherlock Holmes and his assistant, …

Die Flugblätter der Weißen Rose

Sir Arthur Conan Doyle

Language: German/DeutschDie sechs Flugblätter der Weißen Rose sind wohl die eindringlichsten Dokumente des Widerstandes gegen die…

Die Flugblätter der Weißen Rose

Sir Arthur Conan Doyle

Language: German/DeutschDie sechs Flugblätter der Weißen Rose sind wohl die eindringlichsten Dokumente des Widerstandes gegen die…

Micah Clarke

Sir Arthur Conan Doyle

This book tells the story of Micah Clarke's adventures. As a boy he follows his rather romantic notions of what it means to be a soldier and…

Arthur Conan Doyle’s Memories and Adventures

Read by Adrian Wilson

Sir Arthur Conan Doyle

Arthur Conan Doyle first published his memories of his many various adventures around the world and his relationships with such famous figur…

La Disparition de Lady Frances Carfax (Version 2)

Read by Vincent de l’Épine

Sir Arthur Conan Doyle

« Holmes se rejeta en arrière dans son fauteuil et sortit un petit calepin de sa poche.« L’une des positions sociales les…

L’Aventure de l’homme qui rampait et grimpait

Read by René Depasse

Sir Arthur Conan Doyle

« Le caractère d’un chien reflète celui de sa famille. Qui donc a déjà vu un chien joyeux au sein d’une fa…

Le Soldat blanchi

Read by René Depasse

Sir Arthur Conan Doyle

Exceptionnellement, Sherlock Holmes raconte une aventure, sans le concours de Watson.« Les idées de mon ami Watson, pour &eci…

Les Propriétaires de Reigate

Read by René Depasse

Sir Arthur Conan Doyle

« Vous ne savez peut-être pas que les experts en sont arrivés à déterminer, avec une grande exactitude, l’&…

Songs of Action

Sir Arthur Conan Doyle

This is a collection of poems by Arthur Conan Doyle centering around the theme of war, action and adventure. - Summary by Carolin

Aventure de la bande mouchetée

Read by René Depasse

Sir Arthur Conan Doyle

« Je courus à elle, je la pris dans mes bras, mais les jambes lui manquèrent et elle s’affaissa par terre. Elle se torda…

< 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 >